in

Αποκάλυψη NI: Οργή στην Ινδία με τους Γάλλους για τα προβληματικά Rafale … «μας κρύβουν ελαττώματα» – Πανικός στην Ελλάδα

Αποκάλυψη NI: Οργή στην Ινδία με τους Γάλλους για τα προβληματικά Rafale … «μας κρύβουν ελαττώματα» – Πανικός στην Ελλάδα

Αποκάλυψη NI: Οργή στην Ινδία με τους Γάλλους για τα προβληματικά Rafale … «μας κρύβουν ελαττώματα» – Πανικός στην Ελλάδα

Όσες αδυναμίες κι αν υπήρχαν στην ινδική αεροπορική ετοιμότητα, δεν αρκούν για να καλύψουν τα προβλήματα των γαλλικών οπλικών συστημάτων.
Η απογοητευτική επίδοση των γαλλικής κατασκευής Dassault Rafale στον πρόσφατο πόλεμο της Ινδίας με το Πακιστάν έχει προκαλέσει έναν κύκλο σφοδρών αλληλοκατηγοριών ανάμεσα στις κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Ινδίας, αλλά και εύλογο προβληματισμό στην Ελλάδα η οποία προμηθεύθηκε προ ετών τα γαλλικά μαχητικά.
Η ανεπαρκής παρουσία των Rafale στα αρχικά στάδια της σύρραξης όχι μόνο σόκαρε την παγκόσμια κοινή γνώμη, αλλά προκάλεσε επίσης έντονες αμφιβολίες και σε άλλους πελάτες των γαλλικών αμυντικών βιομηχανιών, όπως τονίζει δημοσίευμα του National Interest.
Όπως αποκαλύφθηκε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση της Ινδονησίας ξεκίνησε έλεγχο στη συμφωνία της με την Dassault για την προμήθεια ενός μικρού αριθμού Rafale.
Αν και δεν δόθηκε επίσημη εξήγηση, είναι προφανές ότι η Jakarta ανησυχεί για τη χαμηλή απόδοση των Rafale που επιχειρούσε η Ινδία, απέναντι σε αυτό που πολλοί θεωρούσαν κατώτερη Πακιστανική Αεροπορία.
Αυτήν την εβδομάδα, στην προσπάθειά του να περισώσει τη φήμη των Rafale, το Παρίσι αντεπιτίθεται στη Νέα Δελχί, ρίχνοντας τις ευθύνες για τις απώλειες στη συντήρηση και στα λάθη των πιλότων, και όχι στην ίδια την πλατφόρμα του πιο προηγμένου γαλλικού μαχητικού.

Η Ινδία αρνείται την πρόσβαση Γάλλων ελεγκτών στα Rafale της (;)

Μη επιβεβαιωμένες αναφορές στον διεθνή Τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση της Ινδίας αρνείται να επιτρέψει στην ομάδα ελέγχου της Dassault να αποκτήσει πρόσβαση στον στόλο των Rafale που διαθέτει η χώρα.
Οι ελεγκτές της Dassault επιδιώκουν να επιθεωρήσουν τα Rafale της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF), ώστε να αποκλειστεί κάθε πιθανό τεχνικό πρόβλημα που ενδεχομένως δεν έχει εντοπιστεί.
Η Ινδία είναι, φυσικά, εξαιρετικά επιφυλακτική απέναντι στο αίτημα αυτό.
Και εύλογα: το Νέα Δελχί υποψιάζεται πως ο βασικός σκοπός των Γάλλων είναι να μετακυλίσουν την ευθύνη για την αποτυχία των Rafale στην ίδια την IAF.
Μετά την απώλεια τουλάχιστον ενός Rafale στα πρώτα στάδια του πολέμου με το Πακιστάν, ορισμένοι παρατηρητές υπονόησαν πως το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στα αεροσκάφη.
Αντιθέτως, κατηγόρησαν την ελλιπή εκπαίδευση των Ινδών πιλότων και τα χρόνια προβλήματα στη συντήρηση. Η ινδική πλευρά απορρίπτει κατηγορηματικά αυτό το αφήγημα.
Ωστόσο, παρότι τα ινδικά πρότυπα ενδέχεται να συνέβαλαν στην καταστροφή, η πιο απλή εξήγηση μοιάζει να είναι η εξής: οι Γάλλοι επιχειρούν να καλύψουν το γεγονός ότι τα περίπλοκα Rafale δεν υπερτερούν πλέον των κινεζικής κατασκευής πακιστανικών μαχητικών, γεγονός που καθιστά την υψηλότατη τιμή τους αδικαιολόγητη.

Η Ινδική Αεροπορία χωρίς επιχειρησιακή ετοιμότητα για πάνω από μία δεκαετία

118010256_790949228376909_5600471856936793998_n.webp

Υπάρχουν, βεβαίως, αποδείξεις που ενισχύουν τις ανησυχίες της Dassault —η υπερηφάνεια της οποίας έχει πληγεί βαθιά.
Τον Δεκέμβριο του 2024, ο Γενικός Ελεγκτής και Ελεγκτής του Ινδικού Κράτους (CAG), καθώς και η Μόνιμη Επιτροπή Άμυνας του Κοινοβουλίου, δημοσίευσαν αναφορές που επιβεβαίωναν την ύπαρξη σοβαρής κρίσης προσλήψεων στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.
Σύμφωνα με την Shivani Sharma του India Today (20 Δεκεμβρίου 2024), η IAF αντιμετωπίζει «κρίσιμη έλλειψη πιλότων» —ένα κενό που από τους 486 πιλότους το 2015, αυξήθηκε στους 596 το 2021, καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολη τη διατήρηση επιχειρησιακής ετοιμότητας.
Η έκθεση του CAG ήταν ακόμη πιο σκληρή: μεταξύ 2016 και 2021, η IAF απέτυχε να στρατολογήσει 222 επιπλέον εκπαιδευόμενους πιλότους.
Οι ελλείψεις προσωπικού οδήγησαν σε καθυστερήσεις στην αποκατάσταση επιχειρησιακών προβλημάτων σε κρίσιμα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, όπως το Pilatus PC-7 Mk II.
Χωρίς επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών αεροσκαφών και με σοβαρή υποστελέχωση, η IAF ήταν καταδικασμένη σε αποτυχία σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης.
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή ανέφερε επίσης ότι ο λόγος πιλότου προς κάθισμα (1,25:1) ήταν ανεπαρκής για «επιχειρήσεις υψηλής έντασης», όπως αυτή που καθόρισε τον τετραήμερο πόλεμο με το Πακιστάν.
Την περίοδο εκείνη, η IAF διέθετε μόλις 31 μοίρες μαχητικών αεροσκαφών, όταν το στρατιωτικό δόγμα της Ινδίας απαιτεί κατ’ ελάχιστον 42.
Η αποτυχία απόσυρσης παλαιών αεροσκαφών και η καθυστερημένη ενσωμάτωση νέων επιδείνωσαν περαιτέρω την αμυντική ετοιμότητα της χώρας.
Οι Γάλλοι ελεγκτές είναι ενήμεροι για όλα αυτά —καθότι επανειλημμένα καταγεγραμμένα—, αλλά παρέμειναν χωρίς λύση επί δεκαετία.
Τίποτε από όσα έκανε η κυβέρνηση της Ινδίας δεν κατάφερε να αναστρέψει τις ελλείψεις σε αεροσκάφη και προσωπικό.

Τα Rafale καταρρίφθηκαν – Αποτυχία ινδική ή γαλλική;

Παρά ταύτα, το ερώτημα παραμένει αμείλικτο: γιατί τα Rafale καταρρίφθηκαν από πακιστανικά μαχητικά αεροσκάφη κινεζικής κατασκευής, εξοπλισμένα με πυραύλους PL-15; Μήπως οι Ινδοί επένδυσαν σε υπερτιμημένα γαλλικά όπλα και πλατφόρμες, ή μήπως απλώς ο ινδικός στρατός ήταν ακατάλληλα προετοιμασμένος για τον πόλεμο που ξέσπασε;
Ασφαλώς, η κρίση εντός της IAF δεν αρκεί από μόνη της για να εξηγήσει την εντυπωσιακή επίδοση των πακιστανικών PL-15 απέναντι σε αεροσκάφη που θεωρούνταν «ανώτερα».
Με άλλα λόγια, όσες αδυναμίες κι αν υπήρχαν στην ινδική αεροπορική ετοιμότητα, δεν αρκούν για να καλύψουν τα προβλήματα των γαλλικών οπλικών συστημάτων.
Ούτε, βέβαια, πρέπει να υποτιμηθεί η πρόοδος που έχει σημειώσει η Κίνα στην κατασκευή αεροπορικών συστημάτων που όχι μόνο φτάνουν, αλλά ίσως ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις τις πολυδάπανες και περίπλοκες δυτικές τεχνολογίες.

Η Dassault αρνείται να παραδώσει τον κώδικα των Rafale στην Ινδία, φοβούνται αποκαλύψεις για ελαττώματα οι Γάλλοι!

NR25SJA5WNCJ3JHZOWNH76QAMA.jpg

Την ίδια ώρα, η Ινδία δεν κρύβει πλέον τη δυσαρέσκειά της απέναντι στη Dassault, τη γαλλική κατασκευάστρια των μαχητικών Rafale – και τη δημοσιοποιεί απερίφραστα.
Ένα από τα σοβαρότερα παράπονα της Ινδίας είναι ότι η Dassault επιμένει να αρνείται επίμονα να παραδώσει τον πηγαίο κώδικα των Rafale στην Πολεμική Αεροπορία της Ινδίας (IAF), παρά τη μακροχρόνια σχέση πελάτη-προμηθευτή.
Κάποιοι ίσως θεωρήσουν ότι αυτή η άρνηση οφείλεται απλώς στην ανάγκη προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας της Dassault.
Όμως η ουσία είναι αλλού: η Ινδία χρειάζεται πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα για να διασφαλίσει την απρόσκοπτη συντήρηση του ηλεκτρονικού συστήματος (avionics), των σύνθετων επιχειρησιακών υποσυστημάτων και τη διατήρηση κρίσιμων διασυνδέσεων με τα οπλικά της συστήματα.
Η αδυναμία της Dassault να παραδώσει αυτά τα στοιχεία περιπλέκει χωρίς λόγο βασικές λειτουργίες της ήδη επισφαλούς IAF, η οποία έχει αποδείξει πως δεν ήταν έτοιμη για σύγκρουση υψηλής έντασης.
Γιατί, λοιπόν, η Dassault καθυστερεί;
Φοβάται πράγματι την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας;
Ή μήπως τρέμει το ενδεχόμενο να διαπιστώσει η Ινδία πόσο ακριβά πλήρωσε για μια υπερτιμημένη και υποβαθμισμένη πλατφόρμα, όπως πολλές που προέρχονται από δυτικούς εργολάβους, οι οποίοι υπόσχονται πολλά, χρεώνουν υπέρογκα και παραδίδουν λίγα;

2_63.webp

Οι Κινέζοι, εντωμεταξύ, απολαμβάνουν τη δημόσια διάσταση αυτής της αντιπαράθεσης.
Και δεν έχουν λόγο να μην το κάνουν: τα κινεζικά οπλικά συστήματα και μαχητικά αεροσκάφη ξεπέρασαν τις προσδοκίες στον πρόσφατο πόλεμο.
Όταν έγινε γνωστό ότι η Ινδία δεν έχει πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα των Rafale, σχεδόν την ίδια στιγμή που κατέλαβε έναν άθικτο κινεζικό πύραυλο PL-15, ένας από τους διαβόητους «διπλωμάτες-πολεμιστές λύκους» του Πεκίνου ανήρτησε στο X (πρώην Twitter) ένα ειρωνικό σχόλιο κατά της Ινδίας:
«Η Ινδία ξόδεψε 288 εκατομμύρια δολάρια ανά Rafale και δεν έχει καν πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα. Οι ίδιοι αυτοί Ινδοί υποστηρίζουν πως μπορούν να “εξάγουν το λογισμικό” από τα αποκαΐδια ενός πυραύλου PL-15. Όταν δεν έχουν καν πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες των ίδιων των Rafale τους;»
Αν και προκλητικό, το σχόλιο αυτό αγγίζει μια ουσιαστική αλήθεια.
Φέρνει στο φως την αντίθεση ανάμεσα στην προπαγάνδα περί ινδικής στρατιωτικής υπεροχής και την πραγματικότητα: η Ινδία μπορεί να διαθέτει σημαντικές δυνατότητες, αλλά η αξιοποίησή τους δεν ανταποκρίνεται καθόλου στις φαντασιώσεις των υποστηρικτών της.

Η Ινδία πρέπει να επανεξετάσει συνολικά τις ένοπλες δυνάμεις της

Η ουσία, εν τέλει, είναι απλή: η Ινδία ήταν απροετοίμαστη για την ένταση του πολέμου με το Πακιστάν εξαρχής.
Αυτός είναι και ο λόγος που η Νέα Δελχί επέλεξε γρήγορη κλιμάκωση, σε μια προσπάθεια να αιφνιδιάσει και να ξεπεράσει τους Πακιστανούς.
Τελικά, η Ινδία αγόρασε τις λάθος πλατφόρμες από δυτικούς προμηθευτές που υπερχρέωσαν και δεν παρέδωσαν αυτά που υπόσχονταν.
Και όσο η Γαλλία και η Ινδία συνεχίζουν να αλληλοκατηγορούνται, η αλήθεια είναι ότι μοιράζονται την ευθύνη για τις εμφανείς αποτυχίες των πρώτων ημερών του πολέμου.
Πάνω απ’ όλα, η Ινδία οφείλει να αλλάξει πορεία, όσο τουλάχιστον ακόμα έχει χρόνο.

δασαδσδ.JPG

www.bankingnews.gr

»»»»»»  ΤΟ ΒΡΗΚΑΜΕ ΕΔΩ  ««««««



Report