in

Δὲν ἔχεις νὰ πληρώσεις καύσιμα, ρεῦμα καὶ διατροφή; – Ναί, ἄλλα ἔχεις πλέον ψηφιακὴ ταυτότητα!

Δὲν ἔχεις νὰ πληρώσεις καύσιμα, ρεῦμα καὶ διατροφή; – Ναί, ἄλλα ἔχεις πλέον ψηφιακὴ ταυτότητα!

Ὅταν ἕνα – οὐσιαστικὰ ἄχρηστο – μέτρο ὅπως ἡ ψηφιακὴ ταυτότητα, ἔχει μεγάλη ἀπήχηση, τότε καταλαβαίνεις πὼς ὁ κόσμος ἐθίστηκε στὶς εὐκολίες – ἀκόμα καὶ τὶς εἰκονικές.
Ψηφιακὴ ταυτότητα: Σὰν «τρελοὶ» ἀποζητοῦν τὴν ψηφιοποίηση τῶν προσωπικῶν ἐγγράφων τους οἱ πολίτες, στρεφόμενοι κατὰ χιλιάδες σὲ μία ἀνύπαρκτη ἀλλά ἀστραφτερὴ «εὐκολία». Μέσα σὲ δύο – μόλις – μέρες, πάνω ἀπὸ 128.000 εἶναι συνολικὰ οἱ ψηφιακὲς ταυτότητες καὶ τὰ ψηφιακὰ διπλώματα ὁδήγησης ποὺ «ἔχουν κατεβάσει» οἱ πολίτες στὴν ἐφαρμογὴ Gov.gr Wallet, ἡ ὁποία ἔκανε τὴν πρεμιέρα της, τὴν Τετάρτη.
Σύμφωνα μὲ τὰ -μέχρι στιγμῆς- στοιχεῖα, συνολικὰ ἔχουν «φορτωθεῖ» 128.853 ἀντίγραφα: 73.306 ἀστυνομικὲς ταυτότητες καὶ 55.547 διπλώματα ὁδήγησης. Γιὰ ποιὸ λόγο; Γιὰ νὰ ξεφορτωθοῦν αὐτοὶ οἱ πολίτες τὰ… 20 γραμμάρια ποὺ ζυγίζει ἡ πολιτικὴ τους ταυτότητα καὶ τὸ δίπλωμά τους!
Ἡ κυβέρνηση μπορεῖ νὰ μὴν ἐνδιαφέρεται νὰ ξεκολλήσει τοὺς ἑλληνικοὺς μισθοὺς ἀπὸ τὸν πάτο τῆς ΕΕ, μπορεῖ οἱ ἀνασφάλιστοι νὰ ἀποκλείονται ἀπὸ τὴν ἄμεση πρόσβαση στὴν ἰατροφαρμακευτικὴ περίθαλψη, μπορεῖ οἱ πολίτες νὰ μὴν δύνανται νὰ πληρώσουν καύσιμα, ρεῦμα καὶ κόστος διατροφῆς, ἀλλά ὅλα κι ὅλα, τὸ κράτος μᾶς… σώνει ἀπὸ τὴν… κούραση νὰ κουβαλᾶμε ταυτότητα καὶ δίπλωμα!

Δὲν ἔχεις ἀξιοπρεπῆ μισθό; Δὲν ἔχεις βενζίνη στὸ αὐτοκίνητο; Δὲν ἔχεις νὰ πληρώνεις τοὺς λογαριασμοὺς ρεύματος; Δὲν σοῦ φτάνουν τὰ χρήματα γιὰ τὸ νοίκι; Τὸ super market ἔχει μετατραπεῖ σὲ ἐφιάλτη σου; Μὴν εἶσαι «μίζερος», ὅπως λέει καὶ ὁ Ἄδωνις Γεωργιάδης. Μικρὴ σημασία ἔχουν ὅλα αὐτά, ἀφοῦ πλέον ἔχεις τὴ δυνατότητα νὰ φιγουράρεις τὰ προσωπικά σου στοιχεῖα στὸ ἀκριβό σου smartphone, ἔτσι ὄπως εκπαιδευτηκες να κάνεις μὲ τὸ ψηφιακὸ «πάσο» ὑγειονομικῶν φρονημάτων!

Μία ἀρρωστημένη ἐξάρτηση στὶς εὐκολίες

Γιατί ὅμως οἱ πολίτες καλωσορίζουν μία τεχνολογικὴ καινοτομία, ἀκόμα καὶ ἂν αὐτή εἶναι ἄχρηστη καὶ σὲ μεγάλο βαθμό ὕποπτη; Γιατί γιὰ δεκαετίες καλομάθαμε στὶς ἀνέσεις καὶ τοὺς αὐτοματισμούς, καὶ πλέον χάσαμε ἀκόμα καὶ τὸ κριτήριο τῆς πρακτικότητας. Γίναμε παθητικοὶ καταναλωτὲς ποὺ «καταπίνουν» ἀμάσητα ὅ,τι τοὺς πλασάρεται. Ὅ,τι «γυαλίζει», ὅ,τι γοητεύει, ὅ,τι ἔχει «ἐκσυγχρονιστικὸ» μανδύα, γίνεται θέλγητρο γιὰ τὰ ἀχόρταγα ἔνστικτα τῆς κοινωνίας.

Ζοῦμε σὲ μία ἐποχὴ ὅπου θεοποιοῦνται οἱ εὐκολίες. Τὸ κοσμικὸ πνεῦμα ἔχει κατακλύσει σὲ τέτοιο βαθμὸ τὴν κοινωνία μας, ποὺ εἶναι ἀσυνήθιστο πλέον νὰ βρεῖς ἄνθρωπο ποὺ νὰ ἱεραρχεῖ κάποιο ὑψηλὸ ἰδανικὸ πάνω ἀπὸ τὸ βόλεμά του. Καὶ ὅσο πολλαπλασιάζονται οἱ ἀνέσεις, ἀντίστοιχα πολλαπλασιάζονται καὶ οἱ ἔγνοιες καὶ τὸ ἄγχος νὰ διατηρήσεις τὰ κεκτημένα σου, ἀκόμα καὶ ἂν αὐτά σοῦ εἶναι ἐντελῶς περιττά. Ὅσο οἱ ἄνθρωποι ἀπομακρύνονται ἀπὸ τὸν Θεό, χάνουν τὸ πνευματικό τους αἰσθητήριο καὶ μένουν μὲ ἕναν βραδυκίνητο καὶ σκοτισμένο νοῦ ποὺ ἑρμηνεύει ἐπιφανειακὰ τὶς ἐξελίξεις ποὺ τὸν ἀφοροῦν.

Ἡ βολὴ πάνω ἀπὸ τὴν ἰδιωτικότητά μας, ἡ βολὴ πάνω ἀπὸ τὴν ἀσφάλειά μας, ἡ βολὴ πάνω ἀπὸ τὶς ἀντοχὲς τῆς τσέπης μας, ἡ βολὴ πάνω ἀπὸ τὶς διαπροσωπικὲς σχέσεις μας, ἡ βολὴ πάνω καὶ ἀπὸ τὴν σχέση μας μὲ τὸν Θεό. Πῶς νὰ μὴν κάνουν θραύση οἱ ψηφιακὲς ταυτότητες σὲ ἕναν κόσμο ποὺ ἔχει μετατρέψει τὸ «ἐγώ» του σὲ μαγνήτη εὐκολιῶν;

Γίναμε γενιὰ φυγόπονη ποὺ ἀποφεύγει πάση θυσία τὸν κόπο, ἀποζητώντας μία ἀφύσικη καὶ ἀρρωστημένη ἄνεση ποὺ δὲν συμβαδίζει μὲ τὴν ἀνθρώπινη φύση. Ποιὸς ἔχει μάθει στὶς μέρες μας νὰ ἐκτιμάει ἕνα καρβέλι ψωμὶ ἢ μία κομμένη ντομάτα στὸ τραπέζι; Ποιὸς δὲν τὰ θεωρεῖ δεδομένα καὶ πόσοι δοξάζουν τὸν Θεὸ γιὰ τὶς καθημερινὲς εὐλογίες του; Σπάνιο πιὰ νὰ ἀκούσεις ἕνα «δόξα σοὶ ὁ Θεός».

Ὁ περισσότερος κόσμος ὄχι μόνο δὲν αἰσθάνεται καμία εὐγνωμοσύνη γιὰ τὰ δῶρα τῆς ζωῆς, ἀλλά γογγύζει μὲ τὸ παραμικρό, μόλις κλονιστοῦν λίγο τὰ δεδομένα ἀποκτήματά του. Ἂν δὲν ἐκτιμᾶς τὰ δῶρα τοῦ Θεοῦ, δὲν μπαίνεις στὸν κόπο νὰ μάθεις τί ἐστὶ στέρηση. Ἂν δὲν στερεῖσαι, δὲν ἀποκτᾶς φιλότιμο. Καὶ ἂν δὲν ἔχεις φιλότιμο, μετατρέπεσαι σὲ ἕναν χοντρόπετσο φιλοτομαριστή. Σὲ κάνει ἡ μαλθακότητα νὰ ἀποκτᾶς μία πάχυνση τοῦ νοῦ ποὺ δὲν ἀφήνει περιθώρια γιὰ δεύτερες σκέψεις, σὲ ὅσα σου σερβίρονται.

Ἡ τεχνολογία νὰ ὑπηρετεῖ τὸν ἄνθρωπο – ὄχι τὸ ἀντίστροφο

Ναί, πολὺ χρήσιμη καὶ ἀπαραίτητη ἡ τεχνολογία. Ἀλλά νὰ ὑπηρετεῖ ἡ τεχνολογία τὸν ἄνθρωπο καὶ ὄχι ὁ ἄνθρωπος τὴν τεχνολογία. Τὸ ὅτι σοῦ ἐπιτρέπεται νὰ χρησιμοποιεῖς ὅλες τὶς ἀνέσεις, δὲν σημαίνει πὼς ὅλες οἱ ἀνέσεις εἶναι ὠφέλιμες. Τὸ ψηφιακὸ φακέλωμα δὲν ἔχει ἀπολύτως κανένα ὄφελος γιὰ τὸν πολίτη, ἀντιθέτως ἀνοίγει ὁρίζοντες γιὰ τὴν καθιέρωση μίας πρωτοφανοῦς ψηφιακῆς δικτατορίας.

Ἐνόσῳ τὸ σκάνδαλο μὲ τὴν ἀπόπειρα παγίδευσης καὶ παρακολούθησης τοῦ κινητοῦ τοῦ Νίκου Ἀνδρουλάκη «τρέχει» ἀκόμα, καὶ ἡ Κομισιὸν μιλᾶ ξεκάθαρα γιὰ ἐνδεχόμενη ἐμπλοκή τῶν ἐθνικῶν ὑπηρεσιῶν ἀσφαλείας, πλήρως ἀποβλακωμένοι πολίτες «τρέχουν» γιὰ νὰ μποῦν στὸ ψηφιακὸ μαντρὶ καὶ νὰ πιάσουν πρώτη θέση στὶς ταΐστρες μὲ τὸν σανό.

Ἂν στὴν ἐποχὴ μας ἕνας ἀρχηγὸς πολιτικοῦ κόμματος μπορεῖ εὔκολα νὰ γίνει θύμα κακόβουλης παρακολούθησης, πόσο μᾶλλον ἕνας ἁπλὸς πολίτης! Δὲν προβληματίζεται ὁ κόσμος οὔτε ἀπὸ αὐτὸ ὅμως.

Τρέχουν οἱ ἄνθρωποι πίσω ἀπὸ ὅλα τὰ νεοταξικὰ μηχανεύματα, γοητεύονται ἀπὸ ὅ,τι τοὺς ὑπόσχεται εὐκολία καὶ ὅ,τι τοὺς ἀποσπᾶ τὴν προσοχή. Εἶναι διατεθειμένοι νὰ ἀκολουθήσουν τὸ ὁτιδήποτε, ἀρκεῖ νὰ μὴν ἀναγκαστοῦν νὰ γνωρίσουν τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό τους. Γιατί στὸ νὰ συγυρίσεις τὸν ἔσω ἄνθρωπο, ἐκεῖ βρίσκεται ὁ μεγαλύτερος κόπος ἀπὸ ὅλους…

Πηγή: orthodoxia-ellhnismos.gr

Report