Γι’ αὐτὸ καὶ τὸ ἅγιο βρὲφος ποὺ θὰ γεννηθεῐ, θὰ ὀνομαστεῐ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ» (Λουκα 1, 35) Ἀχραντη καὶ ἀμόλυντη ἡ γέννηση. Διότι, ὅπου εἰσέρχεται τὸ ἅγιο Πνεῦμα, ἐκεῖ ἀφαιρεῖται κάθε μολυσμὸς. Εἶναι λοιπὸν ἀμόλυντη ἡ σαρκικὴ γέννηση τοῦ Μονογενοῦς Υἱοῦ ἀπὸ τὴν Παρθένο.
Καὶ ἂν οἱ αἱρετικοὶ προόάλλουν ἀντιρρήσεις πρὸς τὴν ἀλήθεια, θὰ τοὺς ἐλέγξει τὸ ἅγιο Πνεῦμα. Θ’ ἀγανακτήσει ὴ δύναμη τοῦ Ὑψίστου ποὺ ἐπισκὶασε τὴν Παρθένο. Θὰ ἓρθει ἀντιμέτωπος μ’ αὐτοὺς ὁ Γαβριὴλ κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς κρίσεως.
θὰ τοὺς καταντροπιάσει ὁ τόπος τῆς φάτνης, ποὺ δὲχθηκε τὸν Δεσπότη. Θὰ καταθὲσουν ὡς μάρτυρες οἱ βοσκοὶ, ποὺ ἄκουσαν τότε τὸ χαρμόσυνο ἄγγελμα, καὶ ἡ στρατιὰ τῶν ἀγγέλων ποὺ ἓψαλλαν καὶ ὑμνοῦσαν καὶ ἓλεγαν·
«Δόξα στὸν Θεὸ ποὺ βρὶσκεται στοὺς οὐρανούς, καὶ εἰρήνη στὴ γῆ, καὶ στοὺς ἀνθρώπους ή εὐλογία τοῦ Θεοῦ» Θὰ μαρτυρήσει ἀκόμα ὁ ναὸς στὸν ὁποῐο ὁδηγήθηκε τὸ βρὲφος τὴν τεσσαρακοστὴ ἡμέρα, τὰ ζευγάρια τῶν τρυγονιῶν ποὺ προσφὲρθηκαν γι’ αὐτόν, καὶ ὁ Συμεὼν ποὺ τὸν πῆρε στὴν ἀγκαλιά του τότε, καὶ ἡ προφήτιδα Ἀννα ποὺ ἦταν παρουσα.
Άγιος Κύριλλος Αρχιεπίσκοπος Ιεροσολύμων
(Κατήχησης Φωτιζομένων ΙΒ΄ ΕΠΕ 1 σελ, 417-419)
Πηγή: romioitispolis